Vliegtuig Homepage

Home           Nieuwsfoto's    

 

Beech 1900 - vervolg

Beech 1900 Alaska Central Express

De Beech 1900 kwam vooral in dienst bij regionale maatschappijen ('commuter airlines'). Een aantal daarvan ging ermee vliegen in opdracht van grote maatschappijen om passagiers vanaf kleine luchthavens naar knooppunten van de grote airlines te vervoeren, waar reizigers op vluchten met grote vliegtuigen kunnen overstappen.

Beechcraft bouwde van de Beech 1900C en D ook versies als zakenvliegtuig. Er vliegen ook toestellen in vrachtuitvoering, die 2,5 ton vracht kunnen meenemen. Tevens bood de vliegtuigbouwer varianten aan als militair transportvliegtuig en voor doeleinden als maritieme patrouille en elektronische verkenning.

De productie eindigde in 2003. Er waren toen van beide modellen samen 690 exemplaren afgeleverd, waarvan het overgrote deel nog volop in gebruik is. Het toestel op de foto boven van Alaska Central Express is een 1900C uitgevoerd als vrachtvliegtuig. De foto onder toont een Beech 1900D van Gulfstream International Airlines op Ft. Lauderdale in Florida.

Beech 1900 Gulfstream


Technische gegevens Beechcraft 1900D

Lengte: 17,63 meter
Spanwijdte: 17,67 meter
Hoogte: 4,72 meter
Aantal passagiers: 19
Leeggewicht: 4.831 kg
Maximum startgewicht: 7.668 kg
Kruissnelheid: 480 km/u
Vliegbereik: 2.776 km
Motoren: twee Pratt & Whitney Canada
PT6A-67D turboprops (1.279 pk)



Foto Galerij....
* Beech 1900 * Vervolg * Foto Galerij *




= Home =



© Tekst en foto's © Copyright: De Vliegtuig Homepage ©
© Overname zonder toestemming verboden ©

De
Vliegtuig Homepage

Alles over moderne verkeersvliegtuigen


Nieuwsfoto's